3 kwietnia 2015

Great Lent

Okres świąt Wielkanocnych to historycznie dość dobry okres dla rynków akcji. Oczywiście zawsze znajdą się okresy czy spółeczki które zadadzą kłam temu twierdzeniu, ale przecież to tylko staty (;

W ostatnich dniach można było poczytać o zachowaniu SP w czasie „ister”* choćby na cxo czy bespoke i właśnie ten ostatni wpis był punktem wyjścia dla poniższego.

dane: stooq, timeanddate.com

Pierwszy obrazek to +/- 40 dni po/przed Wielkim Piątkiem, z podziałem na lata 1950-1984 i 1985-2014. W to wszystko wmieszała się jeszcze moneta** - tym razem dość szczęśliwa.

Drugi czarcik bierze pod uwagę zachowanie SP w okresie Wielkiego Postu (WP) i jest próbą stworzenia markera rynkowego. Ciekawie wygląda ostatnie 30 lat (po prawej), gdzie słabość indeksu była później z nawiązka odrabiana. Tym bardziej ciekawie, że w 2015 zachowanie SP w czasie WP jest bardzo podobne do średniej z lat 1985-2014. (;

dane: stooq, timeanddate.com

*mnie również zdarzył się post w tym temacie
**ponieważ chciałem otrzymać podobną ilość obserwacji przyjąłem prawdopodobieństwo otworzenia pozycji na kolejnym barze jak 1:548.0667




4 komentarze: