17 marca 2016

IntraHigh, IntraLow

Dwa lata temu pisałem o rozkładzie intradayowych ekstremów sesji, do poprzedniego wpisu zbudowałem dość długą bazę danych, wystarczyło już tylko odszukać kod i sprawdzić czy wnioski jakie wyciągnąłem nie były chwilową aberracją rzeczywistości (;

Techniczna uwaga: ponieważ w ciągu siedmiu lat trzykrotnie zmieniała się długość sesji na GPW, skrajne wartości na obrazku po lewej stronie obejmują: do godziny 9:00 okres od 8:30 – 9:00 i 8:45 –9:00 a po 16:15 okres od 16:15 – 16:30, 16:15 – 17:35 oraz 16:15 – 17:05*
dane: bossa
Po prawej stronie czas pomiędzy ekstremami sesji narastająco: i tak blisko 80% sesji miało ekstrema oddalone od siebie o ponad 3h, a 50% sesji ekstrema oddalone o co najmniej 5h 45min. **

Jak widzicie wpis sprzed 2 lat trzyma się mocno.

*zależało mi na pokazaniu wszystkiego na jednym obrazku
**podobnie jak dwa lata wstecz jeśli w trakcie sesji miałem szczyty/dołki o tych samych wartościach to do wyliczeń brałem ostatni który pojawił się danego dnia dnia.



5 komentarzy: