17 maja 2012

May OpEx

Zdaję sobie sprawę, że jakaś forma publicznej ekspiacji (grzech zaniechania) mnie nie ominie. Miesięczną nieobecność na blogasku zrzucę na karb wiosennych porządków, chęci przeczytania kilku książek, ale również na pewne zniechęcenie prezentowaną formą analiz. W międzyczasie oczywiście napisałem kilkanaście paskudnych kodów, skanowałem do upadłego historie notowań i wypiłem morze piwa.. skoro już wróciłem, lekki wpis w temacie przełomu maja i czerwca.

dane: stooq

Przeciętne zachowanie indeksu S&P w okolicach wygasania majowych opcji (May Option Expiration +/- dni) wygląda jak na obrazku obok. 

Najgorzej prezentuje się trzeci piątek miesiąca (May OE) niecałe 44% pozytywnych i średnia strata 0.27%. 

Słaby jest jednak cały okres od May OE-1 do May OE+3 (payoff ratio <1, przeciętna strata większa od przeciętnego zysku).


Drugi obrazek jest zdecydowanie ciekawszy.
dane: stooq
Po lewej stronie zachowanie cen w 11 dni po May OE w zależności od tego czy trzeci tydzień maja był wzrostowy (week>0), czy spadkowy (week<0). „Czerwona kreska” wskazuje na tendencję do tworzenia przynajmniej krótkoterminowego dołka od May OE+3. Zwróćcie uwagę na efekt momentum dla May OE+1 (najbliższy poniedziałek), widoczny również na kolejnym badaniu.

Po prawej stronie dodałem zachowanie ceny od końca kwietnia do trzeciego piątku maja..  wzrostowe trzy pierwsze tygodnie maja to month>0, spadkowe month<0. W trzech przypadkach widzicie raczej pozytywny obraz 11 dni po May OE. Natomiast w jednym dominują spadki. „Pomarańczowa kreska” pokazuje sytuację w której do dnia wygasania mieliśmy miesiąc spadkowy, ale ostatni badany tydzień był wzrostowy. Jak widzicie 11 dni po takim pullback’u prezentuje się bardzo słabo (odwrotna sytuacja to „zielona kreska”).

Lata 1973-2011 to tylko 39 obserwacji ciężko więc mówić o jakiejś wiarygodnej przewadze pozytywnych czy negatywnych emocji związanych z wygasaniem opcji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz