28 kwietnia 2014

Wpadło w sieci (1)

W piątek pudelek przekonywał, że złoto przerwało złą passę (w zasadzie to cały weekend przekonywał). Było to na tyle irytujące, że zmusiło mnie do poświęcenia kilku chwil na napisanie kodu.. i być może zapoczątkowało nowy cykl wpisów.

Pominę już tę psychologiczną barierę 1300 USD za uncję. Niech o tym jak jest ważna świadczy, że w ciągu ostatniego roku była kilkukrotnie rozjeżdżana.

Skoncentruję się na późniejszym fragmencie:

„Notowania złota zakończyły tydzień 0,4-procentową zwyżką, odbijając się z zanotowanego w czwartkowym handlu na wykresie intraday dwumiesięcznego minimum.”, całość tu.

dane: stooq
Nie chcąc być złośliwy odpuściłem też ten czwartek, choć jeśli wierzyć stooq miały miejsce trzy tego typu zdarzenia (4/15/1976, 1/27/1984, 5/15/1998) i żadne z nich nie świadczyło o końcu złej passy.

A tak wyglądało kolejnych 20 dni/tygodni po zdarzeniu, 61 obserwacji..

umiarkowanie, jakiś podskok zwłaszcza po 7-8 tygodniach można prognozować (oczywiście AveRoC to sama zmiana ceny, bez kosztów).

dane: stooq
Na czarcie powyżej jeszcze lepiej widać rzeczony ruch powrotny (po lewej). Po prawej zaś absolutna nowość na blogasku – COIN TOSS TEST* ! W kilku słowach muszę się więc wytłumaczyć.. ponieważ zdarzenie o którym piszę miało miejsce 61 razy w czasie 10496 dni handlowych, przyjąłem że prawdopodobieństwo wystąpienia w kolejnym dniu notowań wynosiło 1:172 (10496/61=172). Wykonałem w ten sposób 10 badań o zbliżonej do 61 liczbie obserwacji (od 50 do 77, ano tak to już jest z tą losowością). Przeprowadzony test w perspektywie, np 7 tygodni: 8-krotnie dał lepsze, raz zbliżone i raz gorsze wyniki.

*ideą było sprawdzenie jak prezentuje się zdarzenie na tle historii notowań

edit:
jeszcze w piątek złoto miało przed sobą świetlaną przyszłość a już w poniedziałek specjaliści zmienili zdanie !
http://pulsinwestora.pb.pl/3656299,65072,specjalisci-niepewni-co-do-perspektyw-zlota

W tym miejscu mam ogromną prośbę do redakcji Pulsu Biznesu i pana Marka.. cokolwiek zdarzyło się w weekend z notowaniami złota, prosiłbym o trochę współczucia dla mojej skromnej osoby ! Wyrzucenie z siebie tych kilku słów (napisanie kodu, sprawdzenie i wizualizacja) zajmuje mi jednak trochę czasu.. litości Panowie i Panie ! 






2 komentarze: