28 stycznia 2012

FOMC Meetings

Zastanawialiście się nad motywacją ludzi uprawiających sporty ekstremalne ? Nad ich potrzebami ? Co skłania do dream jumpingu, wspinaczki lodowej czy nurkowania beztlenowego ? Wydaje się wam, że nie ma nic bardziej ryzykownego ? Otóż wszystkie te niebezpieczeństwa bledną przy taplaniu się w odmętach blogosfery finansowo-giełdowej (i intelektualnej ascezie temu towarzyszącej). Pamiętajcie, ostrzegałem..

Kilka dniu temu brodząc po pas w komentarzach bloga wschodzącej gwiazdy AT, czując pod stopami coraz bardziej muliste dno, w odruchu desperacji machnąłem ręką i.. uczepiłem się myśli..

[W tym miejscu, gdybym żył w normalnym kraju znalazłby się cytat. Jednak w świetle ACTA (a w zasadzie przepisów TRIPS - CZĘŚĆ II, Sekcja 1, Artykuł 9 ust 2: Ochrona w zakresie praw autorskich dotyczy wyłącznie sposobu wyrażania, a nie idei, procedur, metod działania lub koncepcji matematycznych.) zmuszony jestem wesprzeć się pamięcią]*

.. myśli która brzmiała mniej więcej tak: 

- zachowanie rynku w dniu spotkania Federalnego Komitetu Otwartego Rynku (FOMC) nigdy nie jest właściwym kierunkiem na następne dni.

Uwagę zwraca pewność tej teorii. Budowa bazy z posiedzeń Komitetu była odrobinę pracochłonna, ograniczyłem ją więc do lat 1980-2011.** Na obrazku poniżej zachowanie indeksu SP w 7 dni po spotkaniu FOMC (kolejne dni) w zależności czy w dniu kończącym obrady indeks zamyka się powyżej / poniżej 0. Jeśli teoria byłaby prawdziwa na obrazku po lewej (SP>0, na zielono) powinny dominować spadki, a po prawej wzrosty. Oczywiście w przypadku SP<0 (na czerwono) są widoczne pewne wzrosty, ale przy prawdopodobieństwie historycznym nie przekraczającym 60%.

dane: stooq, board of governors of the federal reserve system

dane: stooq, board of governors of the federal reserve system


Pomyślałem, że być może ów ktoś nie sięgnął tak daleko. Sprawdziłem więc ostanie 12 lat. Na obrazku obok widzicie, że i w tym wypadku teoria niespecjalnie się sprawdza. Czy maksymalnie 60% wskazań potwierdzających teorie może być przewagą ? 

Jednym słowem.. szit ;]



Teoria nie dawała mi jeszcze spokoju, więc zrobiłem dodatkowy skan historii. Podzieliłem zakres zmian SP w dniu spotkań Komitetu na kwintyle i decyle, a następnie sprawdziłem historyczne zachowanie indeksu w 11 dni po FOMC (narastająco). Na obrazku poniżej widzicie że skrajne 10% i 20% obserwacji wykazywało pewną tendencję do trzymania się owej teorii, jednak dopiero po 7-9 dniach ;/ Przy czym w początkowym okresie, był to praktycznie szum. 

dane: stooq, board of governors of the federal reserve system

Falsyfikacja jest tez elementem sprawdzania ;)

przepisy TRIPS obowiązują w Polsce od 12 lat, jednak do tej pory ściganiem kradnących cytaty zajmowała się Prokuratura, ACTA oddaje tę możliwość łowcom nagród ;]
** być może w przyszłości zapisze wszystkie spotkania FOMC, na dziś baza sięga lat 70-tych

I jeszcze piosenka. Nagrania dźwiękowe będą (są) również chronione ACTA (TRIPS), jednak nie potrafię sobie ich odmówić ;) ONI zagłosowali a ja czuję się jakby..




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz