24 sierpnia 2011

event_26.08.11?

Jeden z sympatyczniejszych polskich analityków zwrócił niedawno uwagę na znaczący spadek rentowności 10 letnich amerykańskich obligacji skarbowych jaki miał miejsce w ostatnich dniach, sugerując jednocześnie że wzrost tejże rentowności, o ile nastąpi będzie wstępnym sygnałem powrotu kapitału do bardziej ryzykownych aktywów. Ponieważ na giełdzie nikomu nie można wierzyć, a gdy chcesz mieć przyjaciela musisz kupić psa, który zamiast doradzać, ujada..  musiałem otworzyć xls’a ;]

Faktycznie 2 tygodniowy zakres zmian rentowności 10 latek przekroczył -20%. Porównywalne zdarzenie miało miejsce tylko raz wcześniej - w końcu 2008 r. Postanowiłem złagodzić warunki i przyjąłem 2 tygodniowy spadek na poziomie 10%, natomiast początek badania następował w tygodniu następnym pod warunkiem, że spadek był już mniejszy niż 10%. Chciałem w ten sposób uniknąć zbytniego komplikowania warunków (ostatecznie można będzie zastosować filtr czasowy) jednocześnie nie badając mocno spadającej rentowności. Otrzymałem w ten sposób 7 prób, co w przypadku zdarzeń nietypowych nie jest złym wynikiem.. 


dane: stooq, u.s. department of the treasury

A oto jak zachowywał się indeks S&P w 30 tygodni po tak określonych warunkach wejścia. Pierwsze 2 miesiące sugerują niezdecydowanie, nie są jednak negatywne.. natomiast kolejne pokazują silne wzrosty, przy nawet 100% skuteczności. Na czarcie przedstawiającym AveRoC, MFE, MAE widać zamykanie się cen w górnych zakresach sesji tygodniowych (AveRoC blisko MFE), co przy płaskiej i mało ujemnej MAE sugeruje dużą siłę wzrostów jakie historycznie miały miejsce..

Event zaistnieje gdy rentowność 10 latek w piątek nie będzie niższa niż 2.02%..
edit: z kronikarskiego obowiązku rentowność w piątek 2.19.. start



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz