6 października 2011

event_30.09.11

Investors operate with limited funds and limited intelligence, they don’t need to know everything. As long as they understand something better than others, they have an edge. — George Soros (Financier, philanthropist, political activist, author and philosopher)

Warszawski Indeks Giełdowy zanotował we wrześniu 4 spadkowy miesiąc z rzędu. Analogiczne sytuacje miały już miejsce w historii polskiej Giełdy (8 razy) i w większości przypadków przynosiły silne odreagowanie spadków, co słusznie wczoraj zauważył W.B. Dodam jeszcze, że na indeksie W20 mamy 5 spadkowych miesięcy, ale z uwagi na ograniczoną ilość obserwacji postanowiłem skoncentrować się na pierwszym zdarzeniu i zbadać zachowanie WIGu w 100 dni po „evencie”..

dane: bossa

Ponieważ jednak zdarzenie na GPW nie ma prawa zaistnieć „samodzielnie” powinno mieć swój odpowiednik za oceanem. S&P we wrześniu spadł 5 miesiąc z kolei, tu z racji dłuższej historii mogłem taki skan historii zrobić (13 obserwacji).. wynik okazał się rozbieżny z pierwszym badaniem (AveRoC oscyluje od +2% do -2% w okresie 100 dni) zatem dodatkowo wyciągnąłem pozytywną ścieżkę zachowania amerykańskiego indeksu (AveRoC+)


dane: stooq

* Profit Factor zyskał nową, bardziej adekwatną nazwę - Payoff Ratio (liczony jest tak samo), w badaniu dotyczącym W20 przyjmował on kuriozalne wartości od 0 (przy 100% pozytywnych) do ponad 100, trochę więc go ograniczyłem ;) (w skrajnych przypadkach brałem poprzednia, bądź następną wartość w zależności która była lepsza.. stąd spłaszczenie od 17 do 27 dnia)



2 komentarze:

  1. Blog zapowiada się interesująco tylko te kolory !
    Nie jestem w stanie czytać na takim tle.
    Może coś jaśniejszego ?
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Paweł obawiam się, że będziesz musiał spróbować się przyzwyczaić ;) (uwaga odnotowana)

    OdpowiedzUsuń